Do 12 lipca przedsiębiorcy prowadzący serwisy internetowego pośrednictwa w sprzedaży oraz wyszukiwarki internetowe mają czas na dostosowanie warunków użytkowania swoich platform do nowych wymogów. Dziś część druga wpisu, w którym kontynuujemy opis nowych obowiązków dla dostawców serwisów pośrednictwa internetowego: warunki świadczenia usług w zakresie pozycjonowania ogłoszeń i ofert na gruncie P2B, dostęp do danych rozpatrywania skarg oraz nowe obowiązki dotyczące mediacji będą przychylniejsze dla użytkowników biznesowych.
Współautorami tekstu są Błażej Grochowski i Agnieszka Sagan-Jeżowska
Do 12 lipca przedsiębiorcy prowadzący serwisy internetowego pośrednictwa w sprzedaży oraz wyszukiwarki internetowe mają czas na dostosowanie warunków użytkowania swoich platform do nowych wymogów. Od tego dnia bowiem zaczynają być stosowane przepisy unijnego rozporządzenia, które zmierzają do wzmocnienia pozycji przedsiębiorców korzystających z tych platform do sprzedaży swoich towarów i usług, w relacjach z dostawcami tych platform (tzw. relacje P2B).
Współautorami tekstu są Błażej Grochowski i Agnieszka Sagan-Jeżowska
Kodeks pracy ani akty prawne wydane w związku z epidemią COVID-19 nie przewidują wprost uprawnienia pracodawcy do badania temperatury pracownikom. Prezes UODO wydał jednoznaczne stanowisko z 5 maja br. W opinii PUODO, pracodawca nie może dokonywać pomiarów, jeśli nie ma w tej sprawie oparcia w rozstrzygnięciu organu sanitarnego. Oznacza to jeszcze większą dezorientację pracodawców przy organizowaniu powrotu do biur po społecznej samoizolacji.
Polecamy artykuł autorstwa Agnieszki Sagan-Jeżowskiej oraz Natalii Nawrockiej, jaki ukazał się na blogu naszych kancelaryjnych kolegów z zespołu prawa pracy. W związu z tym, że poruszany w tym materiale temat jest aktualnie istotny dla każdego pracodawcy, zdecydowaliśmy podzielić się nim na naszym blogu.
Pod koniec 2019 r. Komisja Europejska zakończyła proces konsultacji publicznych dotyczących problemów związanych z funkcjonowaniem urządzeń z sektora IoT (Internet rzeczy), takich jak zabawki, urządzenia smart, elektroniczne nianie, sensory oddechowe, itp. Możliwe są nowe regulacje prawne w sektorze tych urządzeń radiowych.
Autorem tekstu jest Błażej Grochowski
„Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. Aktualność tej tezy w obecnych czasach jest dobrze znana przedsiębiorcom z niemal wszystkich branż. Niestety, w równym stopniu świadomi funkcjonowania tej zasady są przestępcy internetowi, zawodowo zajmujący się spekulacją na rynku domen internetowych oraz konkurenci rynkowi, podejmujący nieuczciwe działania wykorzystujące renomę rynkową innych przedsiębiorców działających online. Jak skutecznie przeciwdziałać tego typu naruszeniom?
„Jeśli nie ma Cię w Internecie, to nie istniejesz”. Aktualność tej tezy w obecnych czasach jest dobrze znana przedsiębiorcom z niemal wszystkich branż. Niestety, w równym stopniu świadomi funkcjonowania tej zasady są przestępcy internetowi, zawodowo zajmujący się spekulacją na rynku domen internetowych oraz konkurenci rynkowi, podejmujący nieuczciwe działania wykorzystujące renomę rynkową innych przedsiębiorców działających online. Czym jest zjawisko piractwa domenowego i jakie może mieć konsekwencje dla prowadzonego biznesu?
Blog kancelarii Eversheds Sutherland, na którym piszemy o otoczeniu prawnym wytwarzania, sprzedaży, promocji i utylizacji produktów konsumenckich. Omawiamy kierunki zmian w prawie konsumenckim i ich wpływ na biznes m.in. w kontekście "Nowego ładu dla konsumentów" KE. Poruszamy kwestie regulacyjne związane z pełnym cyklem życia produktu - od pomysłu przez wprowadzenie do obrotu, działania promocyjne, dystrybucję, handel międzynarodowy, relacje z konsumentami, w tym sprawy związane z rękojmią, gwarancją i odpowiedzialnością za produkt przez prawo konkurencji, utylizację i recykling produktów oraz zgodność działalności biznesowej z regulacjami i najlepszymi praktykami dotyczącymi ochrony środowiska. Odnosimy się również do zagadnień związanych z prawnymi aspektami doboru marki produktu oraz egzekwowaniem jej skutecznej ochrony. Serwis tworzą prawnicy zespołu Commercial oraz zaproszeni goście.
Zapisz się na newsletter. Zostaw nam adres e-mail, a powiadomienie o nowym wpisie dostaniesz na swoją skrzynkę. Do subskrybentów bloga w pierwszej kolejności trafiać będą również przygotowywane przez nas materiały specjalne.